Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik

Ortaokulda Rehberlik: Ortaokulda rehberlik; ergenlik gelişim özellikleri ve gelişim görevleri göz önünde bulundurularak öğrencilerimizin gelişimlerine katkıda bulunmaktır.

 

Konu ile ilgili daha fazla bilgi edinmek için ekteki pdr kitapçık dosyasına başvurunuz.

 

 

                          ÖLÇME DEĞERLENDİRME BİRİMİ

 

 

    Okulumuzda ölçme değerlendirme birimimizin temel amacı; Okulumuzda uygulanmakta olan sınavların sonuçlarını değerlendirip sınav sonuçlarını raporlaştırarak öğrencinin ihtiyaçları yönünde öğretim verilmesini sağlamaktır. Öğretim dönemi boyunca öğrencilerimizin akademik başarıları takip edilmekte, bunların kayıtları tutulmakta, öğrencilerimizin velileri ile de raporlarımız değerlendirilmektedir.

 

    Hedefimiz; Öğrencilerimizin bireysel, sınıf ve okul başarısının takip edilerek , başarının daha iyiye doğru gitmesini sağlamaktır.Öğrencilerimizin hangi konuyu ne kadar öğrendiği tespit edilmekte ve ihtiyaç doğrultusunda, bireysel ve grup çalışmaları ile birlikte sınıf etütleri uygulanmaktadır.

Eksiklikler; öğretmenlerimiz tarafından etütler,grup çalışmaları,bireysel çalışmalar yapılarak ve tekrarlar,konu özetleri,çalışma notları ile giderilmektedir.

 

 

 

SINAV KAYGISI

Kaygı, duygusal ya da fiziksel baskı altındayken ortaya çıkan bir tepki, kaynağı belli olmayan bir korkudur. Kaygıda fiziksel varlığımıza yönelik bir tehlike yoktur.  Kendi olumsuz düşüncelerimiz sonucu kaygıyı üretiriz. Kaygının kaynağı belirsizdir. Korku daha kısa sürelidir, kaygı ise daha uzun süre devam eder. Korku, kaygıdan daha şiddetlidir.

Sınav kaygısı ise sınava karşı duyulan korkudur. Temelde hem kişinin kendisinden hem de çevresinden kaynaklanan çeşitli nedenler yatmaktadır. Derslerin birikip ağırlaşması, büyük bir yük oluşturur ve bu da zamanla bıkkınlık verir. Herkesin zaman zaman yaşadığı bu karamsarlık son derece normaldir. Zararlı olan bu duygular karşısında ümitsizliğe kapılmak, kendinizi çaresiz ve güçsüz hissederek çalışmayı ve mücadeleyi bırakmaktır. Sınav kaygısı, en genel anlamıyla sınav sonucunda olumsuz bir sonuç umulduğu için meydana gelir.

Konu ile ilgili daha fazla bilgi edinmek için ekteki sınav kaygısı dosyasına başvurunuz.

 

 PULSUZ DİLEKÇE

Sevgili anneciğim, babacığım;

Bütün duygu ve düşüncelerimi dile getirebilseydim, size şunları söylemek isterdim: Sürekli bir büyüme ve değişme içindeyim. Sizin çocuğunuz olsam da sizden ayrı bir kişilik geliştiriyorum. Beni tanımaya ve anlamaya çalışın. Deneme ile öğrenirim. Bana ayak uydurmakta güçlük çekebilirsiniz. Oyunda, arkadaşlıkta ve uğraşlarımda özgürlük tanıyın. Beni her yerde, her zaman koruyup kollamayın. Davranışlarımın sonuçlarını kendim görürsem daha iyi öğrenirim. Bırakın kendi işimi kendim göreyim. Büyüdüğümü başka nasıl anlarım? Büyümeyi çok istiyorsam da ara sıra yaşımdan küçük davranmaktan kendimi alamıyorum. Bunu önemsemeyin. Ama siz beni şımartmayın. Hep çocuk kalmak isterim sonra. Her istediğimi elde edemeyeceğimi biliyorum. Ancak siz verdikçe almadan edemiyorum. Bana yerli yersiz söz de vermeyin. Sözünüzü tutamayınca sizlere güvenim azalıyor. Bana kesin ve kararlı davranmaktan çekinmeyin. Yoldan saptığımı görünce beni sınırlayın. Koyduğunuz kurallar ve yasakların hepsini beğendiğimi söyleyemem. Ancak, hiç kısıtlanmayınca ne yapacağımı şaşırıyorum. Tutarsız davrandığınızı görünce hem bocalıyor, hem de bundan yararlanmadan edemiyorum. Öğütlerinizden çok davranışlarınızdan etkilendiğimi unutmayın.Beni eğitirken ara sıra yanlışlar yapabilirsiniz.Bunları çabuk unuturum.Ancak birbirinize saygı ve sevginizin azaldığını görmek beni yaralar ve sürekli tedirgin eder. Çok konuşup çok bağırmayın. Yüksek sesle söylenenleri pek duymam. Yumuşak ve kesin sözler bende daha iyi iz bırakır. "Ben senin yaşında iken..." diye başlayan söylevleri hep kulak ardına atarım. Küçük yanılgılarımı büyük suçmuş gibi başıma kakmayın. Bana yanılma payı bırakın. Beni, korkutup sindirerek, suçluluk duygusu aşılayarak uslandırmaya çalışmayın.Yaramazlıklarım için beni kötü çocukmuşum gibi yargılamayın. Yanlış davranışım üzerinde durup düzeltin. Ceza vermeden önce beni dinleyin. Suçumu aşmadığı sürece cezama katlanabilirim. Beni dinleyin. Öğrenmeye en yatkın olduğum anlar, soru sorduğum anlardır. Açıklamalarınız kısa ve özlü olsun. Beni yeteneklerimin üstünde işlere zorlamayın. Ama başarabileceğim işleri yapmamı bekleyin. Bana güvendiğinizi belli edin. Beni destekleyin; hiç değilse çabamı övün. Beni başkalarıyla karşılaştırmayın; umutsuzluğa kapılırım.Benden yaşımın üstünde olgunluk beklemeyin.Bütün kuralları birden öğretmeye kalkmayın; bana sure tanıyın. Yüzde yüz dürüst davranmadığımı görünce ürkmeyin.Beni köşeye sıkıştırmayın; yalana sığınmak zorunda kalırım. Sizi çok bunaltsam bile soğukkanlılığınızı yitirmeyin. Kızgınlığınızı haklı görebilirim, ama beni aşağılamayın. Hele başkalarının yanında onurumu kırmayın.Unutmayın ki ben de sizi yabancıların önünde güç durumlara düşürebilirim.Bana haksızlık ettiğinizi anlayınca açıklamaktan çekinmeyin.Özür dileyişiniz size olan sevgimi azaltmaz;tersine, beni size daha çok yaklaştırır.Aslında ben sizleri olduğunuzdan daha iyi görüyorum. Bana kendinizi yanılmaz ve erişilmez göstermeye çabalamayın. Yanıldığınızı görünce üzüntüm büyük olur. Biliyorum, ara sıra sizi üzüyor, belki de düş kırıklığına uğratıyorum. Bana verdikleriniz yanında benden istediklerinizin çok olmadığını da biliyorum. Yukarıda sıraladığım istekler size çok geldiyse bir çoğundan vazgeçebilirim; yeter ki beni ben olarak seveceğinize olan inancım sarsılmasın. Benden "Örnek çocuk" olmamı istemezseniz, ben de sizden kusursuz ana-baba olmanızı beklemem. Sevecen ve anlayışlı olmanız bana yeter. Sizin çocuğunuz olarak doğmak elimde değildi. Ama seçme hakkım olsaydı, sizden başka kimsenin çocuğu olmak istemezdim. Sevgiler, Çocuğunuz

                                Kaynak: ATALAY YÖRÜKOĞLU

 

          BAŞARI İÇİN ETKİLİ ÇALIŞMA

                              ETKİLİ ÖĞRENME VE HATIRLAMA

   Okulda ve sınavlarda başarılı olmanın ön koşullarından biri gerekli bilgi donanımının      sağlanmasıdır. Bilgi donanımı etkili öğrenme ve öğrenilenlerin kalıcı olmasıyla sağlanacaktır. Öğrenmeyle ilgili yapılan araştırmalar öğrenilen konuların zaman içinde unutulduğunu ortaya çıkarmıştır. Öğrenilenlerin  1 saat içinde %70i, 1 gün içinde ise %80i unutulmaktadır.Bu nedenle öğrencilerin kendilerine ,hatırlama gücünü arttıracak bir çalışma sistemi oluşturmaları şarttır.

Devamı için "başarı için etkili çalışma" ek dosyasına tıklayınız.

 

                                  ZAMAN YÖNETİMİ

 

‘’  Profesör sınıfa girip karşısında duran   dünyanın en seçilmiş öğrencilerine kısa bir süre baktıktan sonra ,’’Bu gün Zaman Yönetimi konusunda deneyle karışık bir sınav yapacağız’’dedi. Kürsüye yürüdü,kürsünün altından kocaman bir kavanoz çıkarttı. Arkadan,kürsünün altından bir düzine yumruk büyüklüğünde taş aldı ve taşları büyük bir dikkatle kavanozun içine yerleştirmeye başladı.Kavanozun daha başka taş almayacağına emin olduktan sonra öğrencilerine döndü ve ‘’Bu kavanoz doldu mu?diye sordu.

     Öğrenciler hep bir ağızdan ‘’Doldu’’diye cevapladılar. Profesör’’Öyle mi?’’dedi ve kürsünün altına eğilerek bir kova mıcır çıkarttı.Mıcırı kavanozun ağzından yavaş yavaş döktü.Sonra kavanozu sallayarak mıcırın taşların arasına yerleşmesini sağladı.Sonra öğrencilerine dönerek bir kez daha ‘’Bu kavanoz doldu mu?diye sordu.Bir öğrenci ‘’Dolmadı herhalde’’diye cevap verdi.’’Doğru’’dedi profesör ve gene kürsünün altına eğilerek bir kova kum aldı ve yavaş yavaş tüm kum taneleri taşlarla mıcırların arasına nüfuz edene kadar döktü.Gene öğrencilerine döndü ve ‘’Bu kavanoz doldu mu?’’diye sordu.Tüm sınıftakiler bir ağızdan ‘’Hayır’’diye bağırdılar. ‘’Güzel’’dedi.Profesör kürsünün altına eğilerek bir sürahi su aldı ve kavanoz ağzına kadar doluncaya dek suyu boşalttı. Sonra öğrencilerine dönerek ‘’Bu deneyin amacı neydi’’ diye sordu. Bir öğrenci hemen ‘’Zamanımız ne kadar dolu görünürse görünsün ,daha ayırabileceğimiz zamanımız mutlaka vardır’’diye atladı.’’Hayır’’dedi profesör,’bu deneyin esas anlatmak istediği ’’Eğer büyük taşları baştan yerleştirmezsen küçükler girdikten sonra büyükleri hiçbir zaman kavanozun içine koyamazsın.’’gerçeğidir.

 

 

TED Batman Koleji Eylül Aylık bülten

Ted Batman Koleji Eylül ayı ortaokul aylık bültenimize ek dosyasından ulaşabilirsiniz.

ATATÜRK KÖŞESİ

Atatürk Köşesi

AYIN MAKALESİ

AYIN MAKALESİ

REHBERLİK ve VELİ BÜLTENLERİMİZ

REHBERLİK ve VELİ BÜLTENLERİMİZ

TED BATMAN KOLEJİ MEZUNLARI DERNEĞİ

TED BATMAN KOLEJİ MEZUNLARI DERNEĞİ

BAĞLANTILAR

Türk Eğitim DerneğiTED Tanıtım FilmleriTed Üniversitesiİktisadi İşletmesiTed MemGenç MeşaleE-Okul Veli Bilgilendirme SistemiTed Öğrenci Bilgi Sistemi